
A Universidade de Vigo e Copasa, Sociedad Anónima de Obras y Servicios, desenvolven desde finais de 2021 e ata finais de 2024 o proxecto Railway Inspection and Information Model (RIIM). Nel, traballan na mellora das operacións de inspección e mantemento da superestrutura de vías férreas empregando sistemas ópticos de última xeración e algoritmos para o tratamento automático de información xeoespacial. Na recta final do proxecto, a ferramenta deseñada está a superar os seus últimos ensaios.
O socios do proxecto celebraron este luns no campus de Ourense unha xornada de avaliación do estado da tecnoloxía desenvolvida e de planificación da fase final. RIIM conta con financiamento das Liñas Estratéxicas do Ministerio de Ciencia e Innovación (Axencia Estatal de Investigación) e do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia NextGeneration Unión Europea. Nel participan por parte da Universidade de Vigo o grupo de Sistemas Aeroespaciais e de Transporte-Aerolab, con sede na Escola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo do campus de Ourense e membro do Instituto de Física e Ciencias Aeroespaciais. O socio do proxecto, Copasa, é unha empresa multinacional de construción de orixe ourensá que conta cunha dilatada traxectoria no desenvolvemento de infraestruturas de todo tipo.

Na madrugada do mércores lanzouse con éxito desde a base espacial de Vandenberg, en California, Estados Unidos, o satélite EarthCARE. Trátase dunha misión da Axencia Espacial Europea e a súa homóloga xaponesa (JAXA) destinada a estudar como as nubes e os aerosois afectan ao clima do planeta Terra. Entre o equipo que participou na primeira liña deste proxecto está Marco Casanova, egresado da primeira promoción da Escola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo do campus de Ourense e alumno de doutoramento da UVigo. El foi o responsable do computador de a bordo de EarthCARE.
A súa participación nesta misión forma parte do seu traballo como enxeñeiro de operacións espaciais no Centro de Operacións Espaciais da Axencia Espacial Europea, na cidade de Darmstadt, en Alemaña. Tras rematar o Grao de Enxeñaría Aeroespacial, a súa vinculación coa Universidade de Vigo continúa actualmente como investigador non permanente do seu Instituto de Física e Ciencias Aeroespaciais e realizando a súa tese de doutoramento no Programa de Tecnoloxía Aeroespacial, baixo a dirección dos profesores Fermín Navarro (atlanTTic) e de Daniele Tommasini.

Un equipo internacional formado por astrónomos e astrónomas de todo o mundo no marco da misión Gaia acaba de dar a coñecer o achado do buraco negro estelar máis masivo descuberto ata agora na Vía Láctea. A súa investigación foi publicada este martes pola revista Astronomy & Astrophysics e está asinada por 300 investigadores e investigadoras de países como Alemaña, Austria, Bélxica, Finlandia, Francia, Italia, Suecia, Chile, Australia e tamén España. En concreto, a catedrática do Departamento de Física Aplica da Universidade de Vigo e investigadora do Instituto de Física e Ciencias Aeroespaciais Ana Ulla é unha das asinantes do artigo, que ten como autor principal a Pasquale Panuzzo.
O buraco negro, que o equipo científico define como un “xigante durmido”, foi descuberto cando revisaban as observacións de Gaia de cara á publicación dun novo catálogo de datos. “Ninguén agardaba atopar un buraco negro de gran masa axexando preto e que non tivese sido detectado ata agora”, destaca Pasquale Panuzzo, membro da misión Gaia e astrónomo do Observatorio de París, que forma parte do Centro Nacional de Investigación Científica de Francia (CNRS). “Este é o tipo de descubrimento que fas unha vez na túa carreira investigadora”, engade.

Investigadores do campus de Ourense, ligados á Escola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo, realizaron un estudo de viabilidade dunha misión ao planeta Marte usando propulsión solar eléctrica, en contraposición coa propulsión química, que é o método empregado tradicionalmente no espazo. Nel demostran a súa superioridade e presentan un deseño preliminar completo dun satélite con este sistema eléctrico.
O traballo foi publicado recentemente na revista Acta Astronautica nun artigo titulado Feasibility study of a solar electric propulsion mission to Mars e está asinado por Marco Casanova, Fermín Navarro e Daniele Tommasini (egresado e profesores respectivamente da Escola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo). A iniciativa, apuntan os seus responsables, é froito dunha colaboración entre dous centros de investigación da Universidade de Vigo, como son atlanTTic (Centro de Investigación en Tecnoloxías de Telecomunicación), do que Fermín Navarro é parte, e o recentemente creado IFCAE (Instituto de Física e Ciencias Aeroespaciais), do que tanto por Marco Casanova como Daniele Tommasini son membros.